Annons:
Etikettandar-spöken
Läst 4005 ggr
Fjäril
5/28/14, 11:14 PM

Terry Evans - oförklarliga fenomen

Terry Evans skriver på sin hemsida att han eftersöker samarbetspartners i form av nätverk dit man som förälder (med barn) kan vända sig till för att diskutera frågan om oförklarliga fenomen. Han menar också på att det inte alltid behöver vara övernaturliga händelser utan även en psykologisk förklaring, men frågan är hur man skiljer dessa åt? 

Det tycks också vara fler och fler som upplever att deras barn ser och hör saker, eller har vi bara uppmärksammat detta mer (min egen källa är frågor på Övernaturligt)?

"….Det finns så många barn som vänder sig till sina föräldrar med frågor som: ”Pappa, vem är den där mannen i mitt rum?…."

"Det kan även finnas psykologiska orsaker bakom dessa fenomen. Det är inte alltid meningen att dessa upplevelser ska elimineras eller rensas ut"

"Jag funderar däremot allvarligt på att skapa ett nätverk eller någon slags kurs som kan ge en fingervisning om hur föräldrar och barn kan lära sig att hantera detta på ett bättre sätt"

http://terryevansmedium.se/2014/05/terry-evans-foraldrar-och-barn-som-upplever-oforklarliga-fenomen/

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
JonasDuregard
5/29/14, 12:16 AM
#1

Jag blir riktigt illa till mods av det här 😕.

Verkar som han vill dra till sig osäkra föräldrar och få dem att projicera sin osäkerhet på sina barn 😭. 

Det är i min mening närmast barnmisshandel att säga till barn att de ser spöken.

Klass
5/29/14, 1:10 AM
#2

Jag håller med Jonas här.
Det är mycket obehagligt att en sådan som Terry Evans självutnämner sig själv som någon som ska lära ut hur man ska handskas med människors psyken. Eller, jag vet inte hur jag ska uttrycka mig.

Maria
5/29/14, 8:10 AM
#3

Håller med både Jonas och Klass här.

Det vore ju förskräckligt om något sådant nätverk skapades.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fjäril
5/29/14, 9:50 AM
#4

Ja det kan nog bli svårt att urskilja andlig kontakt eller när det är en psykologisk orsak som han uttrycker det. Om man tror som han gör är det väl en fin tanke att vilja hjälpa, samtidigt kan det skapa osäkerhet och möjligen en framkallning av att människor tror de upplever saker när det i själva verket kan handla om annat.

Sajtvärd på Övernaturligt

Maria
5/29/14, 10:32 AM
#5

Den typen av hjälp ska man vända sig till någon som är utbildad för och inte till någon "spykamatör"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fjäril
5/29/14, 10:51 PM
#6

#1, "Det är i min mening närmast barnmisshandel att säga till barn att de ser spöken." Den diskussionen har vi haft flera gånger om, om inte annat på ÖN och jag tror mer att det handlar om osäkerhet/egen tro än att någon medvetet vill skada sitt barn - MEN det är fel (med betoning på ÄR) att lägga ord i munnen på barn, egentligen oavsett vad det handlar om, men i det här fallet kan det ge mer skada än nytta. Jag hoppas ingen förälder uttryckligen säger (till sitt barn) att "Det är ett spöke du ser"!

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
[X=0]
5/31/14, 8:58 PM
#7

#1

Din syn är ju helt sann som DU uttrycker den,,,,

--------------------------------------------------

Jonas säger…

”Det är i min mening närmast barnmisshandel att säga till barn att de ser spöken.”

-------------------------------------------------------

Kanske det finns anledning att utmana DIN MENING??

Det du uttrycker är ju endast en oförklarad subjektiv uppfattning av livet.

Jag säger inte att den är fel, men det finns tydliga företeelser som falsifierar din subjektiva upplevelse.

Det vill säga andras subjektiva upplevelser…..

JonasDuregard
5/31/14, 9:21 PM
#8

#7 "Kanske det finns anledning att utmana DIN MENING??"

Givetvis. Det är något jag anstränger mig för att göra varje dag.

"Det du uttrycker är ju endast en oförklarad subjektiv uppfattning av livet."

Subjektiv - ja, oförklarad - nej.

"Jag säger inte att den är fel, men det finns tydliga företeelser som falsifierar din subjektiva upplevelse."

Snygg självmotsägelse där.

[X=0]
6/2/14, 9:54 PM
#9

#8

Kanske det finns anledning att utmana DIN MENING??"

Givetvis. Det är något jag anstränger mig för att göra varje dag.

Din ansträngning är ju fortfarande lika subjektiv, barnmisshandel är ett starkt utryck som du kanske borde utveckla.

Subjektiv - ja, oförklarad - nej.

Förklarad är den först när du kan bevisa den som objektiv, du kan ju kalla den för det enda förnuftiga ställningstagandet. vilket då blir din tro.

Det finns ingen motsägelse i att hålla 2 kontraherande sanningar för sanna, det är ju en logisk slutledning av all kunskap som finns att tillgå.

Du tror inte spöken finns medans andra tror det. Jag vet inte och håller inte på någon eller bägge samtidigtSkrattar

JonasDuregard
6/4/14, 10:49 AM
#10

#9 "Förklarad är den först när du kan bevisa den som objektiv"

Struntprat. Förklarad är den när man gett en förklaring. Objektivitet har inget med saken att göra.

"Det finns ingen motsägelse i att hålla 2 kontraherande sanningar för sanna"

Kontraherande betyder något annat än du antagligen tror att det gör.

Om du avsåg att använda kontraherande som ett annat ord för mostägande så jo, det finns motsägelser i saker som är motsägelsefulla.

Vad nu det har för koppling till något annat i den här tråden.

Nu får den här tråden återgå till ämnet. Det finns gott om andra trådar som spårat ur i diskussioner om objektivitet, relativism och så vidare.

Denna kommentar har tagits bort.
[X=0]
6/5/14, 5:39 PM
#12

#10

Det gick som röken uppGapskrattar

Om vi skall tala om ämnet så kan jag bara som far till ett (av tre) barn som såg ett "något" som inte finns i verkligheten 3D alltså.

Jag var 24- 27 år när detta hände och dottern 4-7år och hade naturligtvis inte någon förklaring mer än att det var inbillning. I dag är min dotter 25 och vi vet bägge att vi har en "något " på övervåningen.

Min fru vet, den äldre dottern vet. Vad är det vi vet?? Jag det undrar jag med. Kan det vara det höga IQ i kombination med rökelsen?

Det kan du kanske svara på Jonas, att barnmisshandel är ett för stort ämne för denna tråd begriper till och med jagGapskrattar

ru4real
6/5/14, 7:36 PM
#13

Vad försökte du säga med inlägget ovan? Jag hajjar faktiskt inget alls av det.

Annons:
[X=0]
6/5/14, 8:03 PM
#14

#13

Jag försöker inte säga något, om du menar förklara för andra.

Att jag har barn som upplevt ett "något" kan väl tolkas som vad man vill.

Du har förmodligen inget intresse i det jag säger överhuvud taget så varför kommentera ?

Om det fanns intresse skulle väl frågor vara bättre, då i ämnet barn och spöken.

JoHo
6/18/14, 10:58 AM
#15

Tydligen börjar Evans bli girig och vill håva in pengar på alla sätt han kan. Han har ju kommit upp i åren och vill väl samla på sig så mycket han kan inför pensionen. Att då utnyttja barn är väl inte så konstigt för en sådan person? Sedan är det ju "bra för branschen" att locka in folk så tidigt som i barnaåldern i vidskepelserna. De växer ju upp, skaffar jobb och har pengar som Evans och andra gärna tar emot.

ru4real
6/18/14, 1:49 PM
#16

tror visst att #14 (x=0) är synsk. H*n har rätt, jag är inte ett dugg intresserad av vad denne säger.

[X=0]
6/18/14, 10:17 PM
#17

#16

Är ej synsk vad jag vet?

Räknade ut det med röven och en bit kritaSkrattar

Upp till toppen
Annons: